In het wilde weg een Facebook-bericht posten of snel snel een video op YouTube gooien? Dat rendeert niet. Wel door gestructureerd en consistent kwaliteitsvolle content op zorgvuldig gekozen social media-kanalen te verspreiden. Want alleen zo komt jouw boodschap bovendrijven in een zee van social media-content.
Heb je door een sterke headline of visual de mensen hun aandacht getrokken? Dan wil je ze ook voor jouw verhaal interesseren, en ten slotte overtuigen om de gewenste actie te ondernemen. In één social media post. De juiste structuur van je post is dan cruciaal. Als kapstok hiervoor kan je het AIDA-model gebruiken.
Je wil dat je boodschap gezien wordt door mensen die effectief met je product of dienst aan de slag willen. Om je doelgroep te bereiken, is het juiste social media-kanaal essentieel. Facebook, YouTube, Instagram, Linkedin, TikTok … De keuze is reuze, en allemaal hebben ze hun sterke en zwakke punten. Ze beschikken ook over een berg informatie over je potentiële klant. Vanuit een grondige analyse kan je identificeren welk platform je dan het beste inzet. Deze targeting is op basis van een heleboel parameters; leeftijd, interesses, geslacht, hobby’s, locatie… Met al die input kan je bij die mensen dan de juiste snaar raken.
AIDA is een letterwoord dat staat voor Attention, Interest, Desire en Action. Het model gaat al lang mee, en is een goede leidraad om de fases van de customer journey te duiden. Maar je kan het net zo goed toepassen op content, en dus ook een post. Social media posts van merken die veel engagement genereren, gebruiken vrijwel altijd de 4 AIDA-kenmerken.
In de oceaan van social media content komt enkel kwaliteit bovendrijven. Uit de praktijk blijkt dat als je autoriteit weet op te bouwen met sterke content via de juiste kanalen en in de juiste mix, je content wél goed kan scoren. Kies dus als merk voor een kwaliteitsvolle contentaanpak. Heb je zelf niet de knowhow hiervoor in huis? Schakel dan een professionele contentspecialist in om je te helpen.
Wil je jouw social media content echt laten renderen? Dan heb je sterke verhalen en een consistente aanpak nodig. Hamofa Brand Builders reikt je graag de handvatten aan die je nodig hebt.
Ja, vertel mij meer over Social media content
Wij en geselecteerde derden gebruiken cookies of vergelijkbare technologieën voor technische doeleinden en, met uw toestemming, voor andere doeleinden zoals aangegeven in ons cookiebeleid. Door het weigeren van toestemming kunnen gerelateerde functies mogelijk niet beschikbaar zijn.
Selecteer hieronder welke cookies u wilt toestaan. U kunt deze op elk moment wijzigen.