Hoe maken we jouw website extra zichtbaar op het web? Daarvoor zetten we SEO in. Met Search Engine Optimization – of zoekmachineoptimalisatie – optimaliseren we je website zodat hij beter in het oog springt van de Googles van deze wereld. Maar … staar je niet blind. Vergeet ook je bezoekers niet.
SEO zorgt ervoor dat zoekmachines zoals Google je website beter lezen en de waarde ervan inschatten. Daarbij hou je ook rekening met wat mensen zoeken. Op die manier kunnen de zoekmachines jou een betere positie toekennen op hun pagina’s met de zoekresultaten van ook je potentiële concurrenten.
We gaan er even van uit dat je geen enorm marketingbudget kunt besteden aan naamsbekendheid, of dat werkelijk iedereen je website kent. De meeste bezoekers belanden via Google of een andere zoekmachine op je website. Daarnaast heeft vrijwel elk merk concurrentie. Zelden ben je de enige die jouw product of dienst aanbiedt. In dat geval is het belangrijk om je website zo zichtbaar mogelijk te maken op het web. Op die manier vinden potentiële klanten je sneller. Om dat te bewerkstellen is er SEO, een techniek die je site helpt om op een organische manier hoog te scoren tussen de zoekresultaten in de zoekmachines.
Met SEO optimaliseer je jouw website zó dat ze opgepikt wordt door Google en hoog in de zoekresultaten staat op een
‘natuurlijke’ manier. De ‘andere’ manier is om betalend te
adverteren, want die hogere positie kan je ook kopen.
Dat heet dan SEA of Search Engine Advertising. Maar… voor die advertenties heb je wel wat budget nodig. Ook weten ervaren internetgebruikers dat dit betaalde resultaten zijn, wat hun
vertrouwen erin zou kunnen doen dalen.
Je website optimaliseren, betekent de communicatie met de zoekmachines verhelderen. Dat doe je onder andere door goede SEO-teksten te schrijven, en je SEO-score te verbeteren, een goede UX (User Experience) en voldoende intrigerende, kwaliteitsvolle content te bieden. Nog essentieel bij SEO is een zoekwoordenonderzoek, waarbij we willen achterhalen waar mensen via zoekmachines op gaan zoeken.
Jouw website laten opvallen? Contacteer ons!Google hanteert niet minder dan 200 parameters om te bepalen of een website organisch op nummer 1 of op nummer 10 of lager staat. Hoewel SEO continu evolueert, sommen we een handvol relevante parameters op. Zo is er expertise, autoriteit en betrouwbaarheid. De kern is om unieke, relevante en kwaliteitsvolle content te schrijven. Daarnaast is er keyword clustering. Google hecht meer belang aan het begrijpen van de betekenis achter een zoekterm, en tracht deze te koppelen aan de inhoud van een pagina. Het kijkt verder dan een losstaand zoekwoord, maar zoekt context en het verband tussen woorden en zinnen. Clusteren heeft hier een significante invloed op. Ook gaat er extra aandacht naar meer contenttypes zoals producten, stories, TikTok-video’s en vacatures.
SEO bestaat in het kort uit 3 belangrijke pijlers: de techniek, content en autoriteit van je website. Hamofa Brand Builders is jouw SEO-partner om voor elk van deze pijlers er het maximum uit te halen.
Ja, vertel mij meer over SEO
Wij en geselecteerde derden gebruiken cookies of vergelijkbare technologieën voor technische doeleinden en, met uw toestemming, voor andere doeleinden zoals aangegeven in ons cookiebeleid. Door het weigeren van toestemming kunnen gerelateerde functies mogelijk niet beschikbaar zijn.
Selecteer hieronder welke cookies u wilt toestaan. U kunt deze op elk moment wijzigen.