Zoek jij wel eens naar een product of dienst op Google? Ah, vaak zelfs? Wel, je potentiële klanten doen net hetzelfde. Wat betekent dat als jouw merk of bedrijf in de zoekpagina’s bovenaan prijkt, je dan zeker meer leads, aanvragen en bestellingen gaat generen. Het toverwoord daarvoor is … SEA!
SEA staat voor Search Engine Advertising (zoekmachine-adverteren) en duidt op de betaalde zoekresultaten bovenaan de pagina’s in online zoekmachines. Daar springt bij een potentiële klant een aanbieding of website eerder in het oog dan de gewone – organische – zoekresultaten. SEA en SEO vullen elkaar aan en leveren samen doorgaans meer kliks op.
Ja klopt. Je hebt nog andere zoekmachines zoals Yahoo of Bing. Maar Google is op dit moment toch de belangrijkste ter wereld. Dus het lijkt logisch dat je bij SEA aan Google Ads denkt. Dat is het advertentieprogramma van Google dat het mogelijk maakt om jouw advertenties in Google te laten verschijnen op de zoekpagina’s in de lijst met ‘advertenties’ of ‘gesponsorde koppelingen’. Met een vast dagelijks budget kan je via Google Ads vind- en zichtbaar worden op de gewenste zoekwoorden binnen een gewenste regio.
Advertentieruimte moet je aankopen via een vrij complex biedsysteem. Anders dan bij printmedia betaal je niet voor de advertentie zelf, maar voor elke klik die je erop krijgt. Daarbij houdt Google ook rekening met relevantie. Daardoor weet je op voorhand niet precies wat een advertentie je gaat kosten. Het opzet is dat hoe hoger je staat – en dus hoe meer kliks je krijgt – hoe duurder je advertentie kan zijn. Meestal worden advertentiekosten in kost per klik (CPC) of per conversie (CPV) uitgedrukt. Het is dan ook aangewezen dat je vooraf bepaalt wat een conversie je waard is.
Een unieke oplossing voor jouw bedrijf of evenement? Contacteer ons!Interesse om het maximale uit Google Ads te halen en snel betaalde bezoekers naar je website te loodsen? De Google experts van Hamofa Brand Builders regelen alles voor jou.
Ja, vertel mij meer over Google Advertising
Wij en geselecteerde derden gebruiken cookies of vergelijkbare technologieën voor technische doeleinden en, met uw toestemming, voor andere doeleinden zoals aangegeven in ons cookiebeleid. Door het weigeren van toestemming kunnen gerelateerde functies mogelijk niet beschikbaar zijn.
Selecteer hieronder welke cookies u wilt toestaan. U kunt deze op elk moment wijzigen.