Haal Meer Uit Google met Effectieve SEA en Google Advertising

Ga terug naar de hoofdpagina

SEA en Google advertising, méér dan ons ding.

Zoek jij wel eens naar een product of dienst op Google? Ah, vaak zelfs? Wel, je potentiële klanten doen net hetzelfde. Wat betekent dat als jouw merk of bedrijf in de zoekpagina’s bovenaan prijkt, je dan zeker meer leads, aanvragen en bestellingen gaat generen. Het toverwoord daarvoor is … SEA!

SEA en Google Ads, méér dan ons ding

Wat is SEA?

SEA staat voor Search Engine Advertising (zoekmachine-adverteren) en duidt op de betaalde zoekresultaten bovenaan de pagina’s in online zoekmachines. Daar springt bij een potentiële klant een aanbieding of website eerder in het oog dan de gewone – organische – zoekresultaten. SEA en SEO vullen elkaar aan en leveren samen doorgaans meer kliks op.

Google ads, je klikt er niet omheen

Google Ads, je klikt er niet omheen.

Ja klopt. Je hebt nog andere zoekmachines zoals Yahoo of Bing. Maar Google is op dit moment toch de belangrijkste ter wereld. Dus het lijkt logisch dat je bij SEA aan Google Ads denkt. Dat is het advertentieprogramma van Google dat het mogelijk maakt om jouw advertenties in Google te laten verschijnen op de zoekpagina’s in de lijst met ‘advertenties’ of ‘gesponsorde koppelingen’. Met een vast dagelijks budget kan je via Google Ads vind- en zichtbaar worden op de gewenste zoekwoorden binnen een gewenste regio.

Jouw merkidentiteit versterken

SEA: voor welk budget?

Advertentieruimte moet je aankopen via een vrij complex biedsysteem. Anders dan bij printmedia betaal je niet voor de advertentie zelf, maar voor elke klik die je erop krijgt. Daarbij houdt Google ook rekening met relevantie. Daardoor weet je op voorhand niet precies wat een advertentie je gaat kosten. Het opzet is dat hoe hoger je staat – en dus hoe meer kliks je krijgt – hoe duurder je advertentie kan zijn. Meestal worden advertentiekosten in kost per klik (CPC) of per conversie (CPV) uitgedrukt. Het is dan ook aangewezen dat je vooraf bepaalt wat een conversie je waard is.

Een unieke oplossing voor jouw bedrijf of evenement? Contacteer ons!

Start to... SEA.

<
>

01/07

Stel je budgetten in.

Eerst maak je een Ads-account aan en voeg je krediet toe. Dan kan je jouw budget bepalen. Zo kan je een maximale ‘kost per klik’ (CPC) instellen en een dag budget. Heb je een dag budget ingesteld, dan zet Google je advertenties uit zodra je dat dag budget hebt bereikt. Handig én veilig, want zo heb je zelf in de hand hoeveel geld er per dag wordt besteed en op welke manier. Je kan dit ook door Google zelf te laten bepalen, maar dan zal je snel aan je dag budget zitten.

Stel je budgetten in

02/07

Maak campagnes en advertenties

Nadat je jouw budgetten hebt ingesteld, kan je meteen een nieuwe campagne maken en daarbinnen één of meerdere advertenties. Je noemt je campagne naar waar je wil dat je bezoekers terechtkomen. Maak ook meerdere advertenties zodat je achteraf ziet welke het beste scoren. Je kan per advertentie zien hoe vaak erop wordt geklikt en meten welk percentage van je betaalde bezoekers converteert. Dat is de conversion rate. Je ziet dus exact welke advertenties werken en welke niet. Hoe meer data je verzamelt, hoe beter je op het zoekgedrag van mensen kan adverteren. Wat ook weer de gebruikerservaring ten goede komt.

Maak campagnes en advertenties

03/07

Stel zoekwoordlijsten op

Om in Google je advertentie te laten vinden, moet je een lijst met zoekwoorden opstellen. Dat doe je op basis van zoekwoordenonderzoek. Tikt iemand dan één van die zoekwoorden in, dan verschijnt jouw advertentie bovenaan, rechts of onderaan in de adverteerruimte van Google. Lijst dus alle mogelijke woorden op waarop mensen die geïnteresseerd zijn in je product of dienst zoeken. Die lijst zal je zo stelselmatig kunnen aanvullen waardoor je potentiële bereik zal groeien.

Stel zoekwoordlijsten op

04/07

Gebruik negatieve zoekwoorden

Je kan naast zoekwoorden waarop je gevonden wil worden, ook negatieve zoekwoorden opgegeven. Op die wil je dan niet gevonden worden. Zoekt iemand op jouw opgegeven zoekwoord in combinatie met één van deze negatieve zoekwoorden, dan laat Google jouw advertentie niet zien.

Gebruik negatieve zoekwoorden

05/07

Volg de richtlijnen en respecteer de policy

Via de richtlijnen van Google kan je veel leren over Google Ads, en wat je beter wel en niet doet. Respecteer ook de policy en lees de voorwaarden van Google Ads goed voor je ermee begint te werken. Fouten worden snel afgestraft, en je kan zelfs verbannen worden zodat je ook je tegoed kwijt bent ...

Volg de richtlijnen en respecteer de policy

06/07

Focus op relevantie

Google wil de beste internetzoekmachine zijn en blijven. Daarom geven ze prioriteit aan relevantie zodat ze hun gebruikers de beste resultaten blijven geven. Google wil dat jouw advertenties en de landingspagina's erachter dus relevant zijn aan de zoekwoorden waar je op adverteert.

Focus op relevantie

07/07

Meet de conversies

Hoe meer je meet, hoe meer je weet. Meet daarom je conversies, dat is alvast een superbelangrijke parameter om te evalueren of je nog altijd ‘on track’ bent.

Meet de conversies

Jouw merk bovenaan Google met Google Ads?

Interesse om het maximale uit Google Ads te halen en snel betaalde bezoekers naar je website te loodsen? De Google experts van Hamofa Brand Builders regelen alles voor jou.

Ja, vertel mij meer over Google Advertising

Stel uw cookie voorkeuren in

Wij en geselecteerde derden gebruiken cookies of vergelijkbare technologieën voor technische doeleinden en, met uw toestemming, voor andere doeleinden zoals aangegeven in ons cookiebeleid. Door het weigeren van toestemming kunnen gerelateerde functies mogelijk niet beschikbaar zijn.

Selecteer hieronder welke cookies u wilt toestaan. U kunt deze op elk moment wijzigen.

Alles toestaan

Opslaan

Wij maken gebruik van cookies

Wij gebruiken Cookies

Wij en geselecteerde derden gebruiken cookies of vergelijkbare technologieën voor technische doeleinden en, met uw toestemming, voor andere doeleinden zoals aangegeven in ons cookiebeleid. Door het weigeren van toestemming kunnen gerelateerde functies mogelijk niet beschikbaar zijn.

Accepteren

Voorkeuren

Wij maken gebruik van cookies