Op maat gemaakte huisstijl door Hamofa Brand Builders

Ga terug naar de hoofdpagina

Een huisstijl die je als gegoten zit.

Je huisstijl – of corporate identity – is de identiteit van je onderneming. Het is de vertaling van het unieke DNA van je bedrijf en een manier om altijd op dezelfde en onderscheidende manier naar buiten te komen. Naast het visuele aspect kan het ook betrekking hebben op de manier waarop je communiceert, hoe je met je doelgroep spreekt. Je huisstijl bestaat dus uit diverse elementen die je op een consistente manier gebruikt in al je communicatie. Denk aan je website, facturen, briefpapier en presentatiemiddelen.

Wij ontwierpen een gloednieuwe huisstijl voor Horemans

Je huisstijl is een belangrijk werkinstrument.

Je huisstijl zorgt voor de herkenbaarheid van je bedrijf. Zelf ken je vast wel wereldbekende logo’s zoals de gele M van McDonald’s en de ster van Mercedes. Daarnaast geeft het je onderneming of merk een gezicht en een verhaal. Het roept associaties op, verbindt een bepaald gevoel aan je organisatie, geeft een positief beeld en onderscheid je van je concurrenten.

Hoe creëren we je huisstijl

Hoe creëren we je huisstijl?

De ontwikkeling van je huisstijl is een doordacht proces. Alles begint bij het helder omschrijven van het DNA van je organisatie. Dan kan je je doelgroep(en) bepalen. Naar wie ga je je richten, wie zijn je (potentiële) klanten? Volgend aspect is de uitstraling van je huisstijl. Ga je voor een persoonlijke, warme en dynamische stijl of eerder een zakelijke, afstandelijke tone of voice? Een sterke bedrijfs- of merknaam is de basis voor de totale identiteit. Een slogan of baseline geeft kort en krachtig weer waarvoor je staat. Met doordachte naamcreatie en een sterke slogan kunnen we je juist positioneren en doen onderscheiden. Je logo is het derde onmisbaar element.

Wat omvat
de huisstijl van je bedrijf:

Naam

Logo

Baseline/slogan

Lettertypes die je online en offline gebruikt

Iconen van je merk

Kleuren en vormen

Stijl van foto's, beelden en grafische elementen

Taalgebruik en stijl van copywriting

Is je huisstijl aan opfrissing toe?

Contacteer Hamofa Brand Builders voor een vrijblijvende brainstorm of voor meer info over alle mogelijkheden.

Ja, vertel mij meer over Huisstijl

Stel uw cookie voorkeuren in

Wij en geselecteerde derden gebruiken cookies of vergelijkbare technologieën voor technische doeleinden en, met uw toestemming, voor andere doeleinden zoals aangegeven in ons cookiebeleid. Door het weigeren van toestemming kunnen gerelateerde functies mogelijk niet beschikbaar zijn.

Selecteer hieronder welke cookies u wilt toestaan. U kunt deze op elk moment wijzigen.

Alles toestaan

Opslaan

Wij maken gebruik van cookies

Wij gebruiken Cookies

Wij en geselecteerde derden gebruiken cookies of vergelijkbare technologieën voor technische doeleinden en, met uw toestemming, voor andere doeleinden zoals aangegeven in ons cookiebeleid. Door het weigeren van toestemming kunnen gerelateerde functies mogelijk niet beschikbaar zijn.

Accepteren

Voorkeuren

Wij maken gebruik van cookies