Versterk je werkgeversmerk met Employer Branding

Ga terug naar de hoofdpagina

Employer branding: versterk je werkgeversmerk.

Het is knokken op de arbeidsmarkt. In heel wat sectoren is de vraag naar competente medewerkers hoog. Naast het juiste talent vinden, is het net zo belangrijk om dat talent aan boord te houden en te blijven motiveren. Sterke employer branding is dan de ideale hefboom. Het helpt je naast beter, sneller en efficiënter rekruteren ook om een duurzaam en boeiend verhaal neer te zetten.

Employer branding: belangrijk extern en intern.

Employer branding helpt je om op langere termijn aan je imago als werkgever te werken. Het doel is om een aantrekkelijke en unieke positie te verwerven waarmee je huidige en potentiële werknemers weet te overtuigen. Door een sterk employer brand uit te bouwen, creëer je interesse en nieuwsgierigheid bij de buitenwereld, en trots en engagement bij je team.

De voordelen van een sterk employer brand

Voordelen van een sterk employer brand.

Een doordachte employer branding sterkt je medewerkers in hun keuze voor jou als werkgever, verhoogt de betrokkenheid, laat hen beter presteren en verhoogt de retentie. Zo groeien ze uit tot gemotiveerde ambassadeurs, zeker als de war for talent weer aanwakkert. Een sterk en aantrekkelijk werkgeversmerk beïnvloedt ook je rekrutering. Die wordt naast authentieker ook duurzamer, helpt om sneller aan te werven, verlaagt de aanwervingskost en zorgt voor sterkere kandidaten.

Hoe bouw je een employer brand uit?

Het werkgeversmerk draait om je werkgeversidentiteit: het combineren van je bedrijfsmerk, sector, doelgroep, aanbod en organisatiecultuur. Een cruciaal onderdeel is de employee value proposition (EVP), de belofte die je aan werknemers biedt in ruil voor hun inzet. Dit weerspiegelt hoe werknemers je zien en wat ze verwachten, rekening houdend met concurrenten en bedrijfsdoelstellingen.

Een sterk werkgeversverhaal en visueel concept maken deze identiteit en EVP aantrekkelijk en herkenbaar. Met een strategisch communicatieplan zorg je ervoor dat je de juiste doelgroep bereikt en motiveert om voor jouw organisatie te kiezen.

Hoe bouw je een employer brand uit

De 5 kernelementen
van employer branding.

Duidelijkheid

Duidelijkheid

Je weet duidelijk wie je wil zijn en welk beeld je als werkgever wil uitdragen.

Geloofwaardigheid

Belofte

In je werkgeversbelofte leg je vast wat je jouw medewerkers te bieden hebt.

Uniek verhaal

Uniek

Hierop giet je alles in een uniek werkgeversverhaal.

Boeiende concepten

Boeiend

Dat breng je inhoudelijk tot leven met boeiende concepten, aantrekkelijke content en acties.

Communicatie

Communicatie

Je maakt in je interne en externe communicatie maximaal gebruik van je employer branding om je doelgroep te bereiken en te overtuigen.

Op zoek naar een sterke employer brand?

Met onze brede ervaring in employer branding creëert Hamofa Brand Builders snel en efficiënt een sterk werkgeversmerk voor jou.

Ja, vertel mij meer over Employer Branding

Stel uw cookie voorkeuren in

Wij en geselecteerde derden gebruiken cookies of vergelijkbare technologieën voor technische doeleinden en, met uw toestemming, voor andere doeleinden zoals aangegeven in ons cookiebeleid. Door het weigeren van toestemming kunnen gerelateerde functies mogelijk niet beschikbaar zijn.

Selecteer hieronder welke cookies u wilt toestaan. U kunt deze op elk moment wijzigen.

Alles toestaan

Opslaan

Wij maken gebruik van cookies

Wij gebruiken Cookies

Wij en geselecteerde derden gebruiken cookies of vergelijkbare technologieën voor technische doeleinden en, met uw toestemming, voor andere doeleinden zoals aangegeven in ons cookiebeleid. Door het weigeren van toestemming kunnen gerelateerde functies mogelijk niet beschikbaar zijn.

Accepteren

Voorkeuren

Wij maken gebruik van cookies