Contentcreatie: de sleutel tot online succes

Ga terug naar de hoofdpagina

Wat is contentcreatie?

Contentcreatie is een van de fundamenten van digitale marketing. Het is de productie van relevante en waardevolle inhoud voor diverse platforms en mediakanalen. Content creëren, doe je onder andere door onderzoek uit te voeren, strategische inzichten te genereren, ideeën om te zetten in kwaliteitsvolle inhoud en die dan te promoten bij je doelgroep.

Wat houd contentcreatie in

Doel van contentcreatie.

Contentcreatie is gericht op het aantrekken en betrekken van je doelgroep, merkbekendheid opbouwen en interactie en conversie stimuleren. Met contentcreatie wil je nieuwe klanten aantrekken en bestaande klanten laten terugkeren door ze te informeren, te entertainen of te inspireren. Daarom is het belangrijk om je content via diverse kanalen te delen, zodat de content je doelgroep ook bereikt. Denk hierbij aan je website of webshop, maar ook aan verschillende social media-platformen. Het uiteindelijke doel is om waardevolle content te leveren die de behoeften en interesses van je publiek aanspreekt en de gewenste resultaten oplevert.

Waarom is contentcreatie belangrijk

Waarom is contentcreatie belangrijk?

Goede content – interessant en relevant – levert een meerwaarde op voor je doelgroep, is origineel en onderscheidend voor je merk of bedrijf. Het is een middel om je doelgroep te bereiken, te beïnvloeden en te overtuigen. Om op te vallen en impact te maken op je (potentiële) klanten moet je content van hoge kwaliteit zijn.

Door aantrekkelijke content aan te bieden op je website, webshop of andere kanalen, laat je zien dat je klant centraal staat bij je bedrijf. Zo bouw je met je klanten een waardevolle relatie op en realiseer je een hoge waardering. Wat dan uiteindelijk weer tot meer conversies zal leiden.

Contentstrategie: het plan achter de magie.

Om goede content te creëren, heb je een goede contentstrategie nodig. Dat is een strategisch plan waarin je alle optimalisatie-kansen opneemt. Zo een strategisch contentplan bestaat uit een aantal essentiële onderdelen zoals planning (hoe, waar en wanneer content plaatsen), wat voor content en welke doelgroep je wil aanspreken. En natuurlijk zijn de doelen die je opstelt van essentieel belang.

Met een contentstrategie kan je dus gestructureerd en overzichtelijk te werk gaan, zodat je jouw publiek aantrekt en vasthoudt. Een contentkalender helpt je bij het plannen en organiseren van je content. Je plant erin wanneer je communiceert, waarom, naar wie, waar en hoe.

Een goede contentstratiegie: het plan achter de magie
De soorten contentcreatie

Soorten contentcreatie.

Bij Hamofa Brand Builders onderscheiden we drie soorten contentcreatie. Zo heb je content voor SEO, die dus zoekmachine-geoptimaliseerd is. De content bestaat dan bijvoorbeeld uit blogs om organisch nieuwe bezoekers aan te trekken, landingspagina's om lezers betrokken te houden, en meer gedetailleerde content zoals whitepapers en e-books om conversies te stimuleren. Daarnaast heb je contentcreatie voor sociale media. Berichten daarop hebben dan wel een veel kortere levensduur, toch zijn ze zeer waardevol. Ze kunnen de klantbetrokkenheid vergroten en tot meer verkopen leiden. Tot slot heb je creatie van webcontent. Hiervoor moet je weten hoe je klanten beslissingen nemen en welk soort content hen het meest aanspreekt. Zo moet je webcontent uiteindelijk leads genereren.

Belangrijk is ook om je content te promoten via sociale mediakanalen, influencers en e-mails. Zo trek je jouw (potentiële) klanten naar je site, waar blogs en landingspagina’s ze door de salesfunnel leiden.

Klaar voor je contentcreatie? Check!

Start nog eerder vandaag dan morgen met het creëren van sterke content. Onze specialisten van Hamofa Brand Builders helpen je daar graag bij. Vraag ons gerust vrijblijvend advies.

Ja, vertel mij meer over Contentcreatie

Stel uw cookie voorkeuren in

Wij en geselecteerde derden gebruiken cookies of vergelijkbare technologieën voor technische doeleinden en, met uw toestemming, voor andere doeleinden zoals aangegeven in ons cookiebeleid. Door het weigeren van toestemming kunnen gerelateerde functies mogelijk niet beschikbaar zijn.

Selecteer hieronder welke cookies u wilt toestaan. U kunt deze op elk moment wijzigen.

Alles toestaan

Opslaan

Wij maken gebruik van cookies

Wij gebruiken Cookies

Wij en geselecteerde derden gebruiken cookies of vergelijkbare technologieën voor technische doeleinden en, met uw toestemming, voor andere doeleinden zoals aangegeven in ons cookiebeleid. Door het weigeren van toestemming kunnen gerelateerde functies mogelijk niet beschikbaar zijn.

Accepteren

Voorkeuren

Wij maken gebruik van cookies